El nombre d'empreses de construcció inscrites en l'últim mes ha augmentat un 13,8%, segons l'Observatori Industrial de la Construcció

La patronal i els sindicats del sector assenyalen que aquesta bona dada reconfirma l'efecte tractor i creador d'ocupació de la construcció

Noticia Cataluña

El nombre d'empreses amb assalariats del sector de la construcció inscrites a la Seguretat Social en l'últim mes ha augmentat un 13,8%, amb 16.208 empreses inscrites més que fa un any, la qual cosa suposa la millor xifra dels últims vuit anys, segons l'Observatori Industrial de la Construcció.

Respecte al mes anterior, el nombre d'empreses de la construcció inscrites va augmentar un 2,1% (2.696 empreses més), i les empreses d'aquest sector representen el 10,4% del total de les inscrites en la Seguretat Social.

El 10 de maig, es van publicar les dades relatives al nombre d'empreses amb assalariats del sector de la construcció inscrites a la Seguretat Social corresponents al mes d'abril i van ser recollits per l'Observatori Industrial de la Construcció, eina d'anàlisi sectorial de la Fundació Laboral de la Construcció. Consulta aquí el gràfic del nombre d'empreses de la construcció del mes d'abril per anys.

Els màxims representants de la patronal i els sindicats de la construcció -el president de la Confederació Nacional de la Construcció (CNC), Pedro Fernández Alén; el secretari general CCOO de Construcció i Serveis, Vicente Sánchez Jiménez, i el secretari general d'UGT FICA, Pedro Hojas Cancho- han celebrat aquestes dades i han subratllat que “aquesta bona dada reconfirma l'efecte tractor i creador d'ocupació del sector de la construcció”.

“La recuperació econòmica passa per apostar clarament per la construcció com un dels motors principals d'aquesta”, van agregar els agents socials.

Per grandària d'empresa, cal destacar l'augment de tots els estrats excepte el de 250 a 499 treballadors, que disminueix un 6,1% en taxa interanual. Els majors augments es donen en les empreses de 50 a 249 treballadors amb un increment del 17,8%, seguides de les de 6 a 9 treballadors, que creixen un 17,7%. Consulta aquí les empreses inscrites a la seguretat social.

Per comunitats autònomes, totes les comunitats presenten taxes de creixement interanual a l'abril. Les majors xifres de creixement es registren a Extremadura (29,1%), Andalusia (25,6%), Castella-la Manxa (22,0%) i Canàries (15,3%). En termes absoluts les comunitats amb major volum d'empreses de construcció són: Catalunya amb 23.708 empreses, Andalusia amb 21.864, la Comunitat de Madrid amb 18.896 i la Comunitat Valenciana amb 15.454.

La resta de les dades, per comunitats autònomes, poden consultar-se en el baròmetre de la web de l'Observatori de la Fundació Laboral:

En el conjunt de l'economia el nombre d'empreses va augmentar un 4,2% en termes interanuals. Encapçala la llista de sectors amb majors taxes de creixement la Construcció (+13,8%), seguida del sector Serveis (+3,7%), Indústria (+2,4%). El sector Agrari disminueix el nombre d'empreses amb una reducció del -0,4% interanual.

Descarrega aquí els indicadors del sector de la construcció de l'Observatori Industrial